Playlist

Salı, Kasım 19, 2013

Eski dosttan eski dosta bir mesaj

19 Kasım... Bugün sizin için sıradan olsada benim için önemli bir gün. Arkadaşlar ne içindir? Niye arkadaş edinir insan? Ne büyük ihtiyaç değil mi sosyalleşmek. Küçüklüğümüzden beri söylenir, öğretilir. İnsanların huyuna git, uyumlu ol, sevimli, düşünceli ol… Peki belirleyen nedir kiminle arkadaş olacağımızı? Ortak ilgi alanları mı? Benzer aileler mi? Benzer ortamlar mı? Hangi bileşenler etkileşir de biz arkadaş oluruz ? Daha da önemlisi, hangi etkenler sayesinde dost oluruz? Birçok arkadaşı olabilir insanın, ama kaç tanesi kalır büyüdükçe? Kalanların içinden de kaç tanesinin yanında gerçekten çok huzurlu, mutlu, hesapsızca kendimiz olabiliriz? Ben arkadaş edinmekte çok zorlananlardanımdır. Kolay kolay açılamam, söyleyemem her şeyi. Zaman alır bir insanı dünyama alıp benimsemem. Bu kadar aşamalı bir birliktelikten sonra da, ya o insan benim hayatımda kalmaz kuş olur gider, ya da dostum olur. Bu zamana kadar çok fazla arkadaşım olsa da dediğim gibi sadece belirli insanlar gerçekten arkadaşım olmuştur benim için. Bundan bir kaç sene önce kimseyle anlaşamazken bir kişiyle tanıştım. Zamanla elenip, parmakla sayılacak kadar kalan kişilerden birisi... Bana mutluluğun gerçekten anı yaşamakta olduğunu öğreten biri. Diğer herkesten farklıydı, başkalarına karşı çok soğuk olan ama bi o kadar da dışarıdan bakılınca yanındakilere çok cana yakın sevimli biriydi. O bana kaç artı kaç eşittir arkadaşlık, dostluk, keyif, huzur, mutluluktur öğreten insan. Ne zordur güvenmek değil mi? O hiç düşünmeden güvenebildiğim tek insandı. Hiçbir şey yapmadan beni mutlu edebilen, varlığının bile huzur verdiği nadir bulunmaz bir parça gibiydi. Değerli küçük dünyama aldığım için pişman olmadığım tek insan... İnsan ruhsal anlamda sağlıklı olabilmesi için güvenebildiği bir kişinin bulunması gerekir hayatında, zamanında hepinizin  böyle bir dostu olmuştur veya hala hayatındadır o kişi. Hani yanında kendimiz gibi olabildiğimiz, kendimizi hiçbir kısıtlama altında bırakmadığımız insanlar vardır ya işte onlardan bir adet kesinlikle edinmeniz gerekiyor. Aksi halde, insan gerçekten çok zorlanıyor hayatla baş ederken. Daha onun için yazılacak o kadar çok şey var ki sığdıramıyorum kelimelere. Eskiden benim en iyi günümdede en kötü günümdede yanımda olan, sevilesi, değerli eski dostum gözlerini yum ve bir dilek dile, senin normal bir dilek dilemeyeceğini biliyorum, belki bu gece uçmak istersin ama şansını dene arada bir tutuverir. Nice mutlu senelere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder